Welcome

Légy egyedi és kreatív

hogy észrevehessenek

Lássunk is hozzá

10+1 dolog, amit tudnod kell a keresőoptimalizálásról

Összeszedtem néhány fontos infót arról, amit mindenképp tudnod kell a keresőoptimalizálásról. Ezek tanult és tapasztalt tények. Mivel több hasznos oldal van a témában, ezért csak nagy vonalakban beszélek róluk. Íme:

1. A Google robotok engedélyezése után legalább 1 hét kell, hogy az oldalad ténylegesen beindexelje.

2. Nem lehet garantálni, hogy az X. helyen leszel. Ennek számos oka van. Függ a konkurensek számától, a honlap életkorától, a tartalom relevánsságától, a megfelelő keresőoptimalizált beállításoktól, az oldaladra mutató linkektől, hogy csak 1-2 példát említsek..

3. Ne várd el egy tök új honlaptól, hogy rögtön a találati listák élén legyél. Ez legfőképp akkor igaz, ha elég általános kulcsszavakra optimalizálod a weblapod, tehát mindig törekedj konkrétabb, összetett kulcsszavak használatára.

4. A Google személyre szabja a találati listákat. Tehát ha gyakran keresel egy adott kulcsszóra és gyakran kattintasz ugyanarra a weblapra, azt előre fogja neked hozni, mivel számodra az az oldal bír értékes tartalommal.

5. Soha nem leszel kész a weboldalad keresőoptimalizálásával. Ha nem foglalkozol vele rendszeresen, lehetőleg napi szinten, de legalább 2 naponta, akkor ne várj kiugró eredményeket. Folyamatosan kell gondozni, akár egy kertet. A sok munka idővel meghozza gyümölcsét.

Tévedsz, ha azt hiszed, egyik napról a másikra érsz el eredményeket. Fokozatosan kell haladni előre.

6. Nem kell feltétlenül erre szakosodott céget megbíznod az optimalizálással. Ha eleget foglalkozol vele, minél több szakmai fórumot és oldalt elolvasol, magad is megcsinálhatod, de ne feledd, ez rengeteg idővel és munkával jár.

7. Ne dőlj be azoknak a cégeknek, akik rövid időn belül túl jó helyezést ígérnek neked. a legtöbb esetben ugyanis olyan “illegális” módszereket alkalmaznak, amikre a Google robotok előbb-utóbb úgyis rájönnek majd és meg is büntetik a honlapod, legrosszabb esetben ki is tiltanak a találati listáról.

Te magad se próbálkozz a robotok átverésével, mert egy büntetett honlapot már jóval nehezebb feltornázni egy jó helyezésre.

Mielőtt megbízol egy keresőoptimalizálásra szakosodott céget, mindenképp keress rájuk, kérdezz róluk optimalizálással foglalkozó fórumokon, hogy másoknak mik a tapasztalatai róluk.

8. Nem az számít, hogy a keresőrobotoknak tetszen a honlap, hanem, hogy a látogatóknak szolgáljon hasznos tartalommal. Magyarán, ne a robotoknak írd a webszöveged, hanem a célközönségednek, hiszen minél érdekesebb a tartalom, annál többen kattintanak rá, és ezt a Google is díjazni fogja.

9. Ne legyen reklámokkal, hirdetésekkel teletűzdelve a honlap, mert ez nem csak a felhasználónak zavaró, de a weblap tartalmi lényegét is elveszi.

10. A linképítéssel se ess túlzásba. Ha rövid időn belül túl sok link mutat az oldaladra, az gyanús a Google szemében. Bár a vélemények megoszlanak, pontosan mennyi link a “megengedett”, napi 2-3 linknél többet ne akarj generálni a honlapodra. Ebben a témában is érdemes körültekintően utána olvasni.

Kerüld azonban a fizetős linkeket, ezeket ugyanis nem szereti a Google. A linképítésnek minél természetesebbnek kell hatnia, a nem magad generált linkeket pedig  nagyon becsüld meg, hiszen ez azt mutatja, hogy értékes tartalommal bírsz. Ha pedig hasonló szakmai oldalak linkelnek rád, annál jobb nem is történhetne veled. :)

+1. Sokan úgy vélik, nem szabad külső linkekre mutatnod a honlapon, mert az csökkenti az oldal ún. PageRank értékét és rontja a helyezésedet. Jó hírem van, ettől nem kell félni. Nagyon is mutathatsz külső hivatkozásokra (persze csak mértékkel), főleg, ha szakmádba vágó oldalt ajánlasz.

Lehet, hogy a PR ezzel csökken valamennyit, ugyanakkor a Google ezt sokkal inkább díjazza, mert ezzel azt tudatod vele, hogy értékes a tartalmad.